1. Vymezení základních pojmů
1.1. Zhotovitel
Ing. Lenka Kempová, Ph.D., MBA, LLM., MSc., se sídlem: Úpadní 762/12, 712 00 Ostrava, webové stránky: www.naformatuj.cz, e-mail: info@naformatuj.cz, bankovní spojení: Raiffeisenbank a.s., číslo účtu: 1031228491/5500, IČO: 07167661, datová schránka: r8h4hn3.
1.2. Klient
Zájemce o úpravu písemné práce (jak je definována dále), jehož iniciály jsou uvedeny v objednávkovém formuláři/objednávce.
1.3. Objednávkový formulář/objednávka
Vyplněný objednávkový formulář/objednávka obsahuje kontaktní údaje klienta (jméno a příjmení, adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu), název vysoké školy a fakulty, potřebné dokumenty (písemnou práci určenou k úpravě, soubor se směrnicemi), variantu délky zhotovení úpravy písemné práce, volbu služeb nebo upřesnění požadavků na úpravu písemné práce a souhlas s těmito obchodními podmínkami a zásadami ochrany osobních údajů.
1.4. Obchodní podmínky
Tyto obchodní podmínky upravují smluvní vztah mezi klientem a zhotovitelem v záležitostech, které nejsou výslovným obsahem objednávky či akceptace objednávky.
1.5. Úprava písemné práce
Úpravou písemné práce se zde rozumí formátování písemné práce, případně využití dalších služeb, jako je jazyková (gramatická), stylistická a typografická korektura, překlad abstraktu / anotace / resumé / souhrnu a klíčových slov, zpracování prezentace k obhajobě, zpracování proslovu k prezentaci, zpracování teze k obhajobě, zpracování abstraktu / anotace / resumé / souhrnu a klíčových slov, doplnění dalšího textu do úvodu a závěru, přeformulování textu k minimalizaci shod a další individuální služby (v těchto obchodních podmínkách souhrnně jako „úprava písemné práce“).
1.6. Bonusové bezplatné služby
Zhotovitel může ke sjednané objednávce bezplatně poskytnout následující doplňkové služby: zpracování seznamu použitých zkratek (výhradně v rámci jazykové (gramatické), stylistické a typografické korektury), kontrola plagiátů a převod dokumentu do formátu PDF nebo PDF/A. Tyto služby jsou poskytovány jako neplacený bonus nad rámec smluvního plnění a nelze je nárokovat. Jejich realizace není garantována v konkrétním termínu, kvalitě ani rozsahu. Za jejich případné nedodání nevzniká nárok na slevu ani jinou formu kompenzace, pokud se klient se zhotovitelem písemně nedohodnou jinak.
1.7. Směrnice
Směrnicí se zde rozumí písemné požadavky vydané konkrétní vysokou školou nebo jinou institucí, které stanovují pravidla pro formální úpravu písemné práce, její rozsah a další náležitosti týkající se její formy (nikoliv obsahu).
1.8. Normostrana
Normostranou (NS) se rozumí standardizovaná strana textu o určitém počtu znaků včetně mezer. Tento rozsah je v délce 1 800 znaků (včetně symbolů a mezer), což odpovídá třiceti řádkům o šedesáti znacích nebo přibližně 250 slovům běžného textu.
1.9. Strana
Stranou se rozumí „jedna fyzická strana“ textu písemné práce.
1.10. Den
Dnem se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí všech sedm dní v týdnu.
1.11. Etické vymezení služeb
Veškeré služby poskytované zhotovitelem jsou určeny jako odborná, technická a jazyková podpora klientům, kteří samostatně zpracovávají své písemné práce. Služby nenahrazují vlastní autorskou činnost klienta a nejsou určeny k porušování etických nebo akademických pravidel příslušné instituce.
2.1. Smluvní vztah vzniká mezi klientem, který v souladu s těmito obchodními podmínkami vystaví zhotoviteli objednávku, a zhotovitelem, který je uveden v článku 1. těchto obchodních podmínek.
3.1. Předmětem smluvního vztahu je úprava písemné práce dle specifikace uvedené v objednávce.
4.1. Klient si úpravu písemné práce objednává přímo přes webové stránky www.naformatuj.cz.
4.2. Objednávkový formulář úpravy písemné práce se objeví kliknutím na tlačítko „objednat“ nebo „objednávka“ a zahrnuje stažení potřebných dokumentů (písemnou práci určenou k úpravě, soubor se směrnicemi) přímo do webového rozhraní aplikace. Zde klient zároveň vyplní název vysoké školy a fakulty, dále kontaktní údaje (jméno a příjmení, adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu), variantu délky zhotovení formátování, případně si vybere další služby nebo upřesní požadavky na úpravu písemné práce, vyjádří souhlas s těmito obchodními podmínkami a zásadami zpracování osobních údajů a objednávku odešle kliknutím na tlačítko „odeslat“.
4.3. Po odeslání objednávky klientem bude na jím uvedenou e-mailovou adresu zasláno potvrzení o obdržení objednávky (rekapitulace objednané služby), která ještě neznamená akceptaci objednávky. Následně bude klientovi zaslána cenová kalkulace k odsouhlasení. Na základě odsouhlasení cenové kalkulace ze strany klienta dojde k závaznému potvrzení objednávky a začne se na úpravě písemné práce dle objednávky pracovat, a od tohoto okamžiku se začíná počítat i vybraný termín zhotovení. Zhotovitel má právo namísto zaslání cenové kalkulace klientovi bez zbytečného odkladu oznámit, že zakázku nepřijímá (zejména, avšak nejen za podmínek odst. 8.9., 8.10., 8.11. a 8.12.).
4.4. Na tomto základě vzniká smluvní vztah mezi klientem a zhotovitelem, a to i bez uzavření písemné smlouvy. Klient je povinen seznámit se s obchodními podmínkami, které jsou součástí objednávkového formuláře na webových stránkách www.naformatuj.cz.
4.5. Současně při odeslání objednávky klient souhlasí s uchováním osobních údajů pro účely plnění objednané úpravy písemné práce.
5.1. Zhotovitel se zavazuje dodat upravenou písemnou práci do 7 (sedmi) dnů (při výběru služby Standard), do 4 (čtyř) dnů (při výběru služby Smart), do 2 (dvou) dnů (při výběru služby Express) a do 24 hodin (při výběru služby „Hoří“) od okamžiku odsouhlasení cenové kalkulace ze strany klienta.
5.2. Klient bude o dokončení úpravy písemné práce informován e-mailem a upravená písemná práce (v MS Wordu, příp. v PDF či PDF/A) mu bude zaslána na uvedený e-mail. Současně bude klientovi zaslán i soubor s názvem Revize, ve kterém budou zobrazeny veškeré provedené úpravy.
5.3. Cena úpravy písemné práce je smluvní a vychází z cen zveřejněných na internetových stránkách zhotovitele.
5.4. Minimální účtovaná cena úpravy písemné práce je 750 Kč bez ohledu na případný nižší rozsah upravované písemné práce.
5.5. Objednávkou přes webové rozhraní aplikace www.naformatuj.cz vyjadřuje klient souhlas se stanovenými cenami uvedenými v ceníku na internetových stránkách zhotovitele.
5.6. Hotová upravená písemná práce bude klientovi zaslána ve smluveném termínu, ten ji zkontroluje a potvrdí zhotoviteli její přijetí. Okamžikem potvrzení přijetí hotové upravené písemné práce klientem se považuje upravená písemná práce za dokončenou a předanou.
5.7. Úhrada proběhne bankovním převodem na základě vystavené faktury zhotovitelem po zaslání upravené písemné práce klientovi.
5.8. S ohledem na zachování kvality poskytovaných služeb lze v rámci služby „Hoří“ objednat vždy pouze jednu konkrétní službu. Pokud se klient se zhotovitelem písemně nedohodnou jinak, není možné v rámci této časově zrychlené služby kombinovat více služeb současně.
6. Záruka a reklamační řád
6.1. Zhotovitel poskytuje bezplatnou záruku na dodanou práci v délce trvání 3 (tří) dnů ode dne přijetí upravené písemné práce, kdy může klient uplatnit jakékoli úpravy, opravy či připomínky související s úpravou písemné práce, avšak původní rozsah práce nesmí být překročen těmito úpravami o více než 2 (dvě) normostrany, jinak se jedná o vícepráce a tyto budou fakturovány navíc.
6.2. Klient je povinen poskytovat zhotoviteli při úpravě písemné práce potřebnou součinnost. Zhotovitel není v prodlení se splněním svých povinností, bylo-li zapříčiněno prodlením na straně klienta.
6.3. Záruku na dodanou upravenou písemnou práci je klient povinen uplatnit neprodleně poté, kdy se o vadě dozvěděl.
6.4. Pokud zhotovitel uzná oprávněnost záruky, je povinen ji odstranit v přiměřené lhůtě dohodnuté s klientem.
6.5. Zhotovitel je oprávněn odmítnout reklamaci z důvodů, které byly způsobeny „neodborným zásahem“ klienta po předání dokončené upravené písemné práce.
7.1. Každá odeslaná objednávka se považuje ze strany klienta za závaznou.
7.2. Klient má právo objednávku kdykoli stornovat, a to i bez uvedení důvodu.
7.3. V případě, že již byly prokazatelně započaty práce, které klient objednal, je povinen zaplatit storno poplatek ve výši 50 % z celkové ceny objednávky.
7.4. Pokud již byla práce dokončena, nemá klient právo na zrušení (storno) takové objednávky.
8.A Právní rámec a ochrana údajů
8.1. Těmito obchodními podmínkami se řídí smluvní vztah mezi klientem a zhotovitelem vzniklý na základě závazně akceptované objednávky dle těchto obchodních podmínek.
8.2. Není-li v těchto obchodních podmínkách stanoveno jinak, řídí se právní vztahy mezi smluvními stranami příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
8.3. Veškeré osobní údaje jsou považovány za přísně důvěrné a je s nimi nakládáno v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů („GDPR“). Zhotovitel se zavazuje neposkytovat tyto údaje třetím osobám a využívat je výhradně za účelem plnění objednávky. Klient se může seznámit s podrobnými informacemi o ochraně osobních údajů v samostatném dokumentu „Zásady zpracování osobních údajů“, který je dostupný na internetových stránkách zhotovitele www.naformatuj.cz.
8.4. Práva a povinnosti vyplývající ze zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), nejsou těmito obchodními podmínkami dotčena.
8.B Odpovědnost zhotovitele
8.5. Zhotovitel nenese žádnou odpovědnost za závěrečné hodnocení písemné práce institucí, které je písemná práce předložena k hodnocení.
8.6. Zhotovitel taktéž nenese žádnou odpovědnost za změny, které klient způsobil následným „neodborným zásahem“ (zásahem do nastaveného formátu, vložením dalšího textu apod.) do upravené písemné práce, jež mu byla zaslána jako finální verze.
8.7. Klient nese plnou odpovědnost za obsah dodané písemné práce i přiložených směrnic, zhotovitel se naopak zavazuje, že žádným způsobem při úpravě písemné práce nezasáhne do její obsahové části, pokud se nebude jednat dle objednávky o jazykovou, stylistickou a typografickou korekturu.
8.8. V rámci gramatických a stylistických korektur se automaticky zhotovitel nestává spoluautor písemné práce. Za obsahovou stránku, i vzhledem k případné odbornosti, nepřebírá zodpovědnost. Gramatická a stylistická korektura neznamená „přepis“, „dopsání“ textu či zapracovávání komentářů. Zhotovitel písemnou práci po gramatické a stylistické stránce komplexně opraví, avšak nedokončený text (věty, odstavce, kapitoly) zhotovitel nedopisuje.
8.C Důvody zamítnutí zakázky
8.9. Zhotovitel si vyhrazuje právo zamítnout či neakceptovat objednávku mj. v případě, že text poskytnutý k formátování, korektuře a úpravě nebo požadavky na formátování, korekturu a úpravu jsou nekompletní nebo neodpovídají povaze standardního zpracování textů.
8.10. Zhotovitel si vyhrazuje právo zamítnout či neakceptovat objednávku také v případě, že u něho bude naplněna „časová kapacita“ a nemohl by tak dodržet termín zhotovení formátování, případně dalších služeb v rámci úpravy písemné práce.
8.11. Zhotovitel si vyhrazuje právo zamítnout či neakceptovat objednávku také v případě, pokud je klientem k úpravě zaslán seznam literatury, který je zpracován nestandardním způsobem (např. jsou dodány pouze internetové odkazy, chybějí identifikační údaje apod.).
8.12. Zhotovitel si vyhrazuje právo zamítnout či neakceptovat objednávku nebo již přijatou objednávku i po započetí úprav stornovat, pokud v průběhu úpravy písemné práce zjistí, že její text byl vyhotoven nestandardním způsobem (např. jako plagiát, strojový překlad, převod PDF do Wordu apod.).
8.D Tolerance a limity služby
8.13. Zhotovitel si vyhrazuje toleranci chybovosti až do výše 0,5 % z celkového objemu provedených gramatických, stylistických a typografických korektur.
8.E Práce s citacemi a literaturou
8.14. Součástí úpravy písemné práce není kontrola a oprava správného tvaru uváděných odkazů na citace (resp. citované zdroje), které jsou v textu práce použity. Za uvedení správného tvaru odkazu na citaci v textu práce a jeho přítomnost vždy odpovídá klient. (Pokud se klient se zhotovitelem písemně nedohodnou jinak.)
8.15. Součástí úpravy písemné práce není tzv. křížová kontrola odkazů na citace se seznamem literatury, tj. zda jsou všechny uváděné odkazy na citace (resp. citované zdroje) použité v textu práce uvedeny i v seznamu literatury. Za uvedení všech použitých citovaných zdrojů v seznamu vždy odpovídá klient. (Pokud se klient se zhotovitelem písemně nedohodnou jinak.)
8.16. Součástí úpravy písemné práce není oprava seznamu literatury, resp. seznamu bibliografických citací. Za správné uvedení seznamu vždy odpovídá klient. (Pokud se klient se zhotovitelem písemně nedohodnou jinak.)
8.17. Součástí úpravy písemné práce není ověřování pravosti, existence nebo odborné relevantnosti jednotlivých citovaných zdrojů uvedených v textu práce i v seznamu literatury. Zhotovitel nenese odpovědnost za faktickou správnost údajů, které mu byly klientem předány. Za uvedení pravdivých a reálně existujících zdrojů v textu práce i v seznamu literatury odpovídá vždy klient.
8.F Individuální služby
8.18. Klient může samostatně objednat tzv. individuální služby, zejména vytvoření obsahu, seznamů obrázků, tabulek a příloh, nastavení číslování stránek, víceúrovňového číslování nadpisů či dalších formátovacích úprav. Dále může objednat kontrolu a opravu odkazů na citace v textu práce dle normy ČSN ISO 690 nebo APA, opravu seznamu literatury či tzv. křížovou kontrolu odkazů na citace v textu práce se seznamem literatury.
8.19. Tyto individuální služby jsou poskytovány výhradně jako formální a technická úprava textu a jejich objednání je nutné uvést v poznámce v objednávce.
8.20. Zhotovitel při těchto úpravách ověřuje pouze formální správnost dle zvolené citační normy (ČSN ISO 690 nebo APA). Neověřuje pravost, aktuálnost, existenci ani odbornou relevantnost uvedených zdrojů. Za jejich správnost a existenci nese plnou odpovědnost klient.
8.G Dodání podkladů a zahájení práce
8.21. V případě, že i po odsouhlasení cenové kalkulace ze strany klienta nejsou zaslány směrnice, začátek úpravy písemné práce začíná až od té chvíle, kdy jsou kompletně odevzdány všechny potřebné náležitosti k její úpravě.
8.H Tisk a vazba práce
8.22. Zajištění tisku a vazby písemné práce je zprostředkováno prostřednictvím externího partnera. Zhotovitel nenese odpovědnost za technické zpracování tisku ani za kvalitu tiskových výstupů. Reklamace případných vad tisku či vazby je nutné uplatnit přímo u tiskového dodavatele.
8.I Přeformulování textu a snížení shod
8.23. Přeformulování textu za účelem minimalizace shod s jinými texty je prováděno s cílem zachovat autorský styl a odbornou přesnost. Zhotovitel upozorňuje, že dosažení nulové shody není reálně možné, zejména u odborných textů, které přirozeně obsahují odborné termíny, ustálené formulace, citace nebo standardizované názvy. Výsledné procento shody závisí na obsahu textu a používaných výrazových prostředcích.
8.J Souhlas smluvních stran
8.24. Klient i zhotovitel prohlašují, že na tyto obchodní podmínky přistoupili na základě svobodného projevu vůle, nikoliv v tísni a za nápadně nevýhodných podmínek.
8.25. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 1. 2. 2025.
V Ostravě dne 1. 2. 2025